Jumaat, 21 Januari 2011

cerita hati



بسم الله الرحمن الرحيم

Bersyukur sangat ke hadrat Ilahi dengan limpah dan kasih sayangNya kami masih lagi boleh bernafas, berjalan, bergerak, mersai nikmat2 yang berada di dunia ini yang penuh dengan tipu daya dan perhiasan. Ya Allah Yang Maha pengasih lagi maha penyayang, biarlah kehidupan kami ini hanya Engkau yang bertakhta di hati kerana Engkaulah yang memberi segala-galanya. Jika Engkau mentakdirkan kami mati, matikanlah kami dalam keadaan yang beriman kepadaMu Ya Allah Ya Tuhan kami. Biarkanlah nanti kami bersama2 orang-orang yang kami sayangi di dunia ini iaitu ibu bapa, guru-guru, sahabat-sahabat , adik-beradik kami serta seluruh umat Islam di dunia ini dapat bertemu dengan Mu ya Allah. Engkaulah sebenarnya yang memberikan rasa kasih dan sayang dalam hati kami dan biarlah kami dapat bersatu dan bertemu denganMu Ya Allah. Hanya Engkau yang berhak ke atas diri kami.

Tetapkanlah hati kami ini supaya dapat menggapai cintaMu yang indah dan mempesonakan. Biarlah segala ketakutan kami hanya takut kepadaMu dan berlari menuju ke arahMu. Kami bersyukur kepada Mu atas nikmat yang Kau berikan sehingga tak terhitung oleh kami nikmat itu. Engkaulah sentiasa kami ingati…insyaAllah. Berilah kekuatan kepada kami untuk menjalani mehnah dalam kehidupan dunia yang singkat ini. Kami sayangg Allah. Buangkanlah Ya Allah sifat-sifat prasangka buruk yang terukir di lubuk hati kami. Sucikanlah hati-hati kami ini daripada sifat-sifat mazmumah kepada sifat-sifat mahmudah. Kau lapangkanlah masa kami untuk berjuang dalam agamaMu dan berfikir mengenai keredhaan Mu.Kaulah sentiasa bersama kami tika kami senang dan susah. Hanya Engkau.ALLAH swt.

###

catatan ini ditulis waktu pertama muhasabah bersama akwat di RA..semua diminta menulis luahan masing2 dan ana pegang kertas ini sehingga sekarang. Ingin menyimpannya di sini sebagai satu booster buat diri dan ingatan bahawa ini yang pernah diluah dan terluah. moga sama2 dapat membaiki kelemahan diri.

Tiada ulasan:

Assalamualaikum

Nama

E-mel *

Mesej *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...