Isnin, 3 Januari 2011

Mata Hati




Pandangan mata selalu menipu
Pandangan akal selalu tersalah
Pandangan nafsu selalu melulu
Pandangan hati itu yang hakiki
Kalau hati itu bersih

Hati kalau terlalu bersih
Pandangannya kan menembusi hijab
Hati jika sudah bersih
Firasatnya tepat kehendak Allah
Tapi hati bila dikotori
Bisikannya bukan lagi kebenaran

Hati tempat jatuhnya pandangan Allah
Jasad lahir tumpuan manusia
Utamakanlah pandangan Allah
Daripada pandangan manusia

Lirik Pandangan Mata - Hijjaz

perkara yang dilafazkan oleh seorang akhwat di jirim malam permulaan kem di ulu Yam. Mengingatkan pada adik-adik dan kakak2 untuk mensetingkan hati agar berhati2...

sangat syahdu..gembira..dengan segala aktiviti dan eksperesi rasa hati...tika hujan, membasahi khemah adik2, tampak ketabahan dan sabarnya adik2 memindahkan barang-barang ke sana dan ke mari..tenangnya raut wajah mereka...mereka adalah orang2 yang hebat.

akak2 urusetia dan fasi bersengkang mata menjaga keselamatan di sehingga keheningan pagi..itu adalah kekuatan luar biasa..perlu untuk menjaga niat dan hati...agar segala yang dilakukan bukan untuk meraih pandangan manusia..tetapi pandangan Allah swt.

###

Kepada yang berhalaqah dan bertaklim..pesanan buat diri jua. targetkan sesuatu yang kita akan capai dalam satu sem ni. jika mutabaah kurang…tingkatkan dan istiqamahkan untuk hati kita ..tenang. Jika belum ada mad’u..targetkan perlu ada mad’u..jika belum mulakan ta’lim bersama mad’u targetkan untuk sama2 duduk berhalaqah dengan adik2 menguatkan soal akidah…kebersamaan dengan Allah..kecintaan dengan Allah swt. Teruskan! Teruskan! Akhwat. Laksanakan ! apa yang tlah kamu perolehi dahulu! Minta bantuan akhwat untuk semangat dan pengalaman…Minta doa tulus dan mulus dari Pencipta kita! insyaAllah semuanya kerana kita ingin melihat syariat Islam tersebar dan tertegak! Takbir! Allah Akbar!

2 ulasan:

nur amanina berkata...

ye.betul. moge tarbiah islamiah tetap tersebar. ALLAHUAKBAR!!!

Ja'a Nasrullah berkata...

insyaAllah..moga Allah sentiasa membula arah untuk kita sama2 berbuat dan beramal selagi diberi kesempatan.

Assalamualaikum

Nama

E-mel *

Mesej *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...