Sabtu, 16 Julai 2011

'Kakakku'


video dihadiahkan kakak selepas mendapat tawaran ke UKM

video ini telah diberikan oleh soerang sahabat yang saya ingati sentiasa walaupun dia tiada bersama saya sentiasa. Kerana dia telah mengenalkanku cinta Allah swt. Dan kakak ni jga telah menyedarkanku dalam beberapa perkara yang terus aku laksanakan sampai sekarang iaitu.....istiqamah memakai tudung yang labuh. sebelum nie, kehidupan ku agak berbeza. tetapi setelah berjumpa dengan kakak ini. bukanlah perbezaan itu ketara dalam bentuk fizikal tapi kekuatan dalaman.

Alhamdulillah...aturan dari yang Esa. aku menjadi orang yang lebih baik dari sebelumnya. Nikmat kurniaan Allah yang disayangi juga. Mengenali kakak ini selama tempoh 6 bulan sahaja tetapi ukhwahnya bersemi selamanya. Berjumpa dengan kakak ini sebelum ana melangkah kaki ke UKM. Mungkin bekal sebelum kaki melangkah ke menara gading UKM. Bekerja dengannya sebagai guru taska dan tadika. erm, pengalaman kerja yang tidak dapat dilupakan dalam ingatan saat itu. Tempoh 6 bulan itu sangat lama dirasakan tatkala dapat berjumpa orang yang dapat membimbing diri kepada hakikat kehidupan yang sebenar. InsyaAllah Allah mengetahui dulu apa yang kita perlu dan Allah memberikannya, Alhamdulillah.

Saat mengetahui diri dapat melangkah kaki ke UKM terasa kerdilnya diri, hebatnya Allah kerana ikutkan result STPM ku bukanlah tinggi dan cemerlang. tetapi di situ aku 'yakinkan' diri ini...bukan sebab kecemerlangan aku, aku teruskan pembelajaran aku, tetapi disebabkan Allah ingin 'meletakkan' aku di situ. Selanjutnya di ukm bertemu pula dengan 'kakak' yang lain. Mewarnai hidupku. saat indah dirasakan saat itu. Seperti semalam baru sahaja bertemu dengan kakak tercinta. yelah, dalam adik beradikku, ku tidak punya kakak kandung. jadi kakak2 yang dipertemukan oleh Allah inilah kakakku. Dengan keluasan RahmatNya, Allah memberikan kakak-kakakku. Alhamdulillah, syukur kepadanya.

semakin hari belajar dan belajar bersama kakak di UKM pula. Sebenarnya baru lepas meseg dengannya dan bertanya khabar dan melepaskan rindu-rinduan masing-masing sebab lebih kurang setahun tidak bertemu. Banyak belajar darimu, kakak. Jika nak ungkapkan di sini semua, sudah pasti tak terungkap disini apa kebaikan2 yang kakak curahkan buat diri ini. Hanya doa yang dapat ku membalas segala kebaikan yang kakak titipkan buat diri ini. Semoga kita berjumpa lagi kakak. insyaAllah, kebahagian menyelinap di hati saat ini. menyayangimu kerana Allah. Ya Allah Kau peliharalah kakak-kakakku di mana pun mereka kerana mereka juga mengajar aku bagaimana untuk menjadi 'kakak'.

1 ulasan:

K.A.M.I berkata...

terima kasih kerna sudi menjadi adik buat akak yg tak punya adik

Assalamualaikum

Nama

E-mel *

Mesej *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...