Sabtu, 4 Februari 2012

MengenangkanMu

Assalamualaikum

ingin berbicara sesuatu tika ini. Sungguh sedih namun tetap mampu mengukir senyuman di atas apa yang berlaku. Sungguh Allah memberi ujian, kita mampu mengatasinya. Perlu banyakkan zikrullah dan salawat ke atas Nabi tercinta. Esok hari lahir Rasulullah s.a.w persuruh Allah.

............................

pengorbanan beliau yang tiada tolok bandingnya kepada umatnya...menyampaikan bagaimana akhlak seorang Islam...luhur pekertinya, taat ingatannya kepada Allah swt...tidak mengenal erti penat lelah dalam mengorbankan seluruh masanya, tenaga dan harta demi Islam yang tercinta. tika ini, alunan selawat keatasnya mengiringi penulisan ini.

............................

Ya Rasulullah,
Aku ingin menyatakan..sayang pada Rasulullah saw...

Ya Rasulullah,
Aku ingin menyatakan...bukan senang perjuangan yang Engkau telah lalui dahulu..lebih-lebih lagi buat insan yang sangat lemah ini. InsyaAllah akan digagahi juga melawan rintangan dan dugaan yang melanda diri.

Ya Rasulullah,
hebatnya dirimu..semua yang ada di sekelilingmu menyayangimu walaupun mereka tidak bersama Islam.. dan Engkau juga adil dalam memberikan kasih sayang kepada semua. Kagumnya diriku kepadaMu Ya Rasulullah saw.

Ya Rasulullah,
Sebelum lahir, perkara-perkara yang luar biasa terjadi keatasmu sehingga kelahiranMu juga. Walaupun ku tidak dapat melihatMu tetapi terasa Engkau ada bilamana namaMu disebut olehku sendiri dan orang-orang di sekelilingku menyebutMu...Doakan kami yang masih tinggal di bumi ini Ya Rasulullah. Dapat berjalan dengan title seorang hamba yang ikhlas kepadaNya di bumi yang sementara ini.

Ya Rasulullah,
Izinkan diriku bertemu denganMu di akhirat sana...Hari yang pasti terjadi. Syafaatkan kami Ya Rasulullah.

Allahumma Solli Ala Muhammad...

Tiada ulasan:

Assalamualaikum

Nama

E-mel *

Mesej *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...