Isnin, 5 Mac 2012

Bumi Kenyalang

Tidakkah engkau mengetahui bahawa segala yang ada di langit dan di bumi tunduk sujud kepada Allah, dan (di antaranya termasuklah) matahari, dan bulan, dan bintang-bintang, dan gunung-ganang, dan pokok-pokok kayu, dan binatang-binatang, serta sebahagian besar dari manusia? Dan banyak pula (di antara manusia) yang berhak ditimpa azab (disebabkan kekufurannya dan maksiatnya) dan (Ingatlah) sesiapa yang dihinakan oleh Allah maka ia tidak akan beroleh sesiapapun yang dapat memuliakannya. Sesungguhnya Allah tetap melakukan apa yang dirancangkanNya.(22:18)

tenggelam keasyikan dengan ayat yang menyentuh sanubari ini. Alhamdulillah bersyukur kepada Allah kerana masih lagi mengurniakan kasih sayang dan rahmatMu padaku, pada kami, pada orang-orang di samping kami.

Menghirup udara di kampung Rantau Panjang ini, terasa berada di kawasan chalet percutian, penuh kesegaran, menyamankan, indah. terasa bumi ini sentiasa lembap dan basah. Suasana yang redup dan boleh menenangkan jiwa. Alhamdulillah Allah tahu kemampuan hamba-hambaNya. Melangkah kaki di bumi ini ada misi dan visi yang perlu dilakukan. Di atas nikmat dan kesyukuran ini perancangan dan perancangan pelu dibuat untuk sebarkan Islam di bumi ini untuk jangka masa panjang dan di kampung ini khususnya.

Semoga Allah memberi kekuatan untuk terus dan terus sebarkan kebahagiaan. Mengikat hati dengan masyarakat di sini memberi 1001 pengalaman dan perjalanan masih jauuuhhh..semua menyambut kami dengan amat baik seperti sebahagian keluarga mereka. sampaikan setiap hari minggu (jika tiada program) sebuah keluarga ni ambil kami untuk tidur di rumah mereka. terharu,,doa dari kalian juga. InsyaAllah pengisian rohani masih tetap terus berjalan di samping memberi buah kelakuan yang baik.


Semoga kita semua masih dalam naungan kasihNya. Sayang Allah forever n xkan pernah hilang...amin=)

Tiada ulasan:

Assalamualaikum

Nama

E-mel *

Mesej *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...