Khamis, 29 Oktober 2009

Salam Perjuangan



Salam ukhwah filllah buat keluarga...sahabat2..teman2..ukhtifillah...serta semua yang masih lagi tetap berpegang dengan lafaz La ilaha illa Allah Muhammad ar Rasulullah..
Firman Allah dalam surah ke 57 (al-hadid) ayat yang ke 4 yang bermaksud:

4. Dia lah Yang telah menciptakan langit dan bumi Dalam enam masa, kemudian ia bersemayam di atas Arasy; ia mengetahui apa Yang masuk ke bumi serta apa Yang keluar daripadanya; dan apa Yang diturunkan dari langit serta apa Yang naik padanya. dan ia tetap bersama-sama kamu di mana sahaja kamu berada, dan Allah Maha melihat akan apa Yang kamu kerjakan.

Dia lah Yang telah menciptakan langit dan bumi Dalam enam masa, kemudian ia bersemayam di atas Arasy; ia mengetahui apa Yang masuk ke bumi serta apa Yang keluar daripadanya; dan apa Yang diturunkan dari langit serta apa Yang naik padanya. dan ia tetap bersama-sama kamu di mana sahaja kamu berada, dan Allah Maha melihat akan apa Yang kamu kerjakan.

semoga Allah tetap bersama-sama kita di mana sahaja kita berada dan Allah melihat ap yang kita lakukan..bersyukur kepada Allah dengan izin dan kesempatanNya..ana boleh menitipkan sedikit bicara qalbu..pertama sekali semoga Allah tajarrudkan/memurnikan niat kita agar segala amal yang dilakukan, segala niat yang didetikkan, segala pemikiran yang difikirkan, semuanya adalah kerana Allah dan untuk Allah...buangkanlah segala niat yang sebelum ini ada dalam jiwa kita..maafkanlah kesalahan orang2 yang berada di sekeliling kita walaupun nyata kesalahan itu bermula darinya..kerana insyaAllah Allah akan melapangkan hati kita...

berfikirlah tentang kebesaran Allah...tentang perkara yang selalunya kia nak atau kebetulan berlaku yang sememangnya dirancang teliti untuk diri kita . Dan bersabarlah juga wahai diri dan semua umat Nabi Muhammad s.a.w dengan setiap musibah yang berlaku dalam hidup kita...kerana ia adalah tarbiyyah dari Allah untuk jiwa yang bergelar hamba..untuk lengkapkan diri kita menjadi khalifah yang adil, beriman kepadaNya...insyaAllah

Di kesempatan minggu dalam kesibukan kita mencari ilmu2 Allah ini anan ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan salam perjuangan kepada sahabat2, ukhtifillah serta semua yang sedang bertempur nie. Moga2 ilmu yang kita perolehi itu bukan sekadar di atas kertas peperiksaan tetapi terletaknya di lubuk hati kita dan bercambah menjadi amalan-amalan kita untuk bekalan kita di kemudian hari.ingatlah saudara saudari yang ku kasihi, semua perkara sudah tercatat di luh mahfuz..berusahalah dan berikhtiarlah untuk meningkatkan kualiti dan prestasi..Tersusun indah di dalam al Quran Karim dalam sarah al-Hadid juga ayat yang ke 22 yang bermaksud:

22. tidak ada sesuatu kesusahan (atau bala bencana) Yang ditimpakan di bumi, dan tidak juga Yang menimpa diri kamu, melainkan telah sedia ada di Dalam Kitab (pengetahuan kami) sebelum Kami menjadikannya; Sesungguhnya mengadakan Yang demikian itu adalah mudah bagi Allah.

seandainya apa yang diingini tidak kesampaian ketahuilah banyak sebenarnya hikmah dan perkara yang Allah ingin sampaikan kepada kita...insyaAllah..alirkanlah semua yang berlaku terhadap diri kita kepada Allah dengan impak positif..insyaAllah Allah akan memberikan ketenangan yang abadi..

Tiada ulasan:

Assalamualaikum

Nama

E-mel *

Mesej *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...