Ahad, 4 November 2012

Perpisahan kerana Allah



Dan Tuhanmu menciptakan apa yang dirancangkan berlakunya, dan Dia lah juga yang memilih (satu-satu dari makhlukNya untuk sesuatu tugas atau keutamaan dan kemuliaan); tidaklah layak dan tidaklah berhak bagi sesiapapun memilih (selain dari pilihan Allah). Maha Suci Allah dan Maha Tinggilah keadaanNya dari apa yang mereka sekutukan denganNya. 
Dan Tuhanmu mengetahui akan apa yang terpendam dalam hati mereka dan apa yang mereka zahirkan.
Dan Dia lah Allah tiada Tuhan melainkan Dia. Segala puji tertentu bagiNya, di dunia dan di akhirat; dan hanyalah Dia yang berkuasa menghukum, serta kepadaNyalah kamu semua dikembalikan.(28:68-70)


mata berair menakung air yang serat. hati sebak mendengar setiap bait nasihat dari mereka. seorang demi seorang memberi nasihat dan kata-kata semangat.telus semuanya. perjumpaan kita adalah keranaNya. Allah pertemukan kita dan kita memikul satu tugas yang bukan boleh pandang sebelah mata. Astahgfirullah. Apa yang sudah dilakukan. Islam adalah agama yang hebat dan tertinggi. Ya Allah Kau berikan kekuatan pada kami dalam membantu diri kami dan orang-orang yang ada di sekeliling kami. Seorang akhwat yang sudah lama bergerak di Sarawak akan bertukar ke semenanjung. terasa kehilangan tetapi masih ingat kata-katanya. kita umpama batu bata. saling menampung antara satu sama lain. Keluarkan potensi masing-masing agar simen yang berada diantara batu bata itu kuat dan boleh menampung bangunan menjadi bangunan yang kukuh. Semoga ukhti doakan kami di sini dan ukhti tetap tegar berjuang di sana. insyaAllah.

Hari ini, dapat meseg dari adik kandung yang akan menduduki spm. "salam, k.~ esok amir exam.Doakan". Dalam kesibukan berusrah dan berprogram, jauh di dasar hati....tersimpan satu doa..nak sebuah keluarga yang fahami dan amalkan Islam sebaiknya.Akaknya membalas, buat yang terbaik, Allah memandang usaha amir. Dia menjawab, "InsyaAllah amir dah buat latihan. amir ada skor Math". Akak menjawab, alhamdulillah bagus adik akak sorang ni. Nanti nak tengok amir masuk u. Amat terharu dengan kata-kata amir. Dalam hati, amir jadi anak yang soleh pada ma dan abah ye, dan pejuang agama. amin. Sesiapa pun akan punya perasaan yang sama. Boleh duduk dalam satu keluarga berhalaqah, dan berbincang tentang agama. InsyaAllah kita yang perlu mulakan. Allah akan sampaikan pada mereka. Ia memerlukan kesabaran jua..Tidak hari ini, mungkin hari esok, tidak bulan ini, bulan depan. Yang penting, setiap amal yang kita lakukan ikhlaskan diri dan sentiasa doakan keberkatan dan keredhaan Allah swt. Tidak mustahil perkara ini akan terjadi. InsyaAllah. Semoga sentiasa thabat dalam jalanNya.;)

Assalamualaikum

Nama

E-mel *

Mesej *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...