Isnin, 20 Julai 2009



alhamdulillah bersyukur kepada Allah di ats segala2 yang dikurniakan..kadang2 hati menangis sendirian..jiwa sesak nafasnya...nafas tersa begitu sukar dilepaskan..teringat kembali perjalanan yang mana begitu mengajar diri ini erti kesabaran, pengorbanan dan kataqwaan kepada Allah..betulla seperti pepatah "jauh perjalanan luas pengalaman dan pengetahuan..banyak pengalaman yang menyedihkan, menggembirakan, menyukarkan, menyenangkan...hanya Allah swt yang tahu pengalaman manis saat itu..ana juga memohon agar sentiasa dapat membaiki dan boleh membina mutarabbi ana melalui kebersamaan Allah di setiap langkah dan perjalanan kehidupan ini.ana tidak mampu membangkitkan perasaan apap2 pun dari ukhti tetapi Allah lah yang membangkitkan perasaan ukhti agar terus sabit dalam perjalanan ini. ana tak mampu menjanjikan apa2 atas pengorbanan ukhti tetapi percayalah d setiap lembaran mushaf al Quran telah termaktub ganjaran yang tidak ternilai dari Allah bagi orang yang bersabar. antara ayat2 cinta dari Allah itu ialah dari surah Ali Imran ayat 200yang bermaksud

"wahai orang-orang yang beriman! bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesbaranmu dan tetaplah bersiap sedia (di perbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah agar kamu beruntung"

masyaAllah sungguh bruntung bagi orang yang bersabar dan tetap bersedia dalam mengharungi keperitan, kesedihan, kehilangan. ana juga begitu kagum dengan pengorbanan ukhtifillah dalam mengharungi samudera kehidupan ini..InsyaAllah Allah bersama2 kita walaupun kita sentiasa tidak bersama seperti dahulu tetapi ketahuilah ukhwah yang terjalin terasa begitu erat w/pun kita sentiasa terpisah. Nikmatnya ukhwah itu apabila ia berlandaskan keimanan dan ketaqwaan dan kerana Allah s.w.t.

Tiada ulasan:

Assalamualaikum

Nama

E-mel *

Mesej *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...