Ahad, 25 Ogos 2013

Syurga itu terlalu indah

Bismillah

Ya Allah hati kami sangat hiba dan menangis tika kami dengar melalui berita tentang saudara-saudara seIslam kami. Sangat sedih dan tersentap jua melihat penderitaan saudara-saudara kami di Mesir, Syria dan negara-negara lain. Melihat kanak-kanak yang terkena gas yang boleh membunuh jiwanya. Sungguh pilu dan sedih sangat Ya Rabb.

Tapi dalam kesedihan ini, kami tahu Ya Rabb, mereka ada 'tempat' yang lebih aman dan bahagia di 'sana'. Mereka ada kehidupan yang mana mereka tidak akan menangis lagi.

Kami doakan untuk mereka Ya Allah.
Kami doakan untuk mereka Ya Rahman.
Kami doakan untuk mereka Ya Rahim.

Engkau sahaja yang dapat membalas setiap kematian saudara kami. Balasan dariMu kepada mereka adalah sangat dasyat dan tiada siapa yang dapat menghalangnya.

Ketika melihat tubuh-tubuh yang syahid tersenyum indah. Hati ini berkata, apakah yang sedang dilihatmu wahai para pejuang. Semestinya janji Allah itu pasti. Kepada yang syahid atau mencari syahid. Anak-anak yang tidak berdosa, kehidupan yang kekal dan lebih baik telah ada untukmu. Tinggal kami disini, doakan kami agar kami dapat menjejaki mu juga di 'sana'.

Tiada ulasan:

Assalamualaikum

Nama

E-mel *

Mesej *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...